IL CORSO DI GAME 3D GRAPHICS (CORSO TRIENNALE DA OLTRE 1.000 ORE)
GAME DEV: il corso di GAME 3D GRAPHICS è composto da una serie di moduli integrati, suddivisi in quattro semestri. Al termine di ogni modulo, i progressi saranno valutati in base al materiale prodotto nonché a prove scritte, orali o pratiche.
SBOCCHI PROFESSIONALI
- Software house sviluppo di videogiochi PC/console/mobile
- Software house sviluppo VR/AR
- Asset per produzione
- Aziende post produzione video, VFX
La percentuale di occupazione dei corsi Game entro 6 mesi dal diploma è pari all’82%.
DETTAGLIO DEI CORSI
Course Objectives
Learn how to model and texture objects and artificial environments, starting from geometry and texturing, up to the final in-engine implementation.
Modules
- Module 0. Intro to Modelling & Texturing
- Module 1. High Poly Baking & Texturing
- Module 2. Shaders, Materials and Blueprints
- Module 3. Environment & Level
Course Objectives
Learn the complete game character pipeline, from concept to game ready with animation, and modeling cloth and character props.
Modules
- Module 0. Hard Surface Modelling
- Module 1. Simple Rigging
- Module 2. Character Modelling and Retopology
- Module 3. Intro to Character Rigging
- Module 4. Intro to Character Animation
- Module 5. Character Props
- Module 6. Texturing
Course Objectives
Learn to manage an artistic vision with a team, create objects by photogrammetry method and fill the ambient with vegetation.
Modules
- Module 0, Art Pillars & Art Direction
- Module 1. Intro to Photogrammetry
- Module 2. Vegetation
- Module 3. Scripting / Blueprints for Artists
- Module 4. Specialization Project